Esteve Tortosa

Esteve Tortosa és el cantant del grup Auxili, un dels grups referents del panorama musical Valencià actual. Esteve és un artista molt carismàtic, una de les cares més recognoscibles pels alumnes, als qui els encoratja veure’l de a prop i contant-los de primera mà la seua experiència. El taller d’Esteve comença amb una xicoteta introducció al seu grup, Auxili. Com es formaren, com van començar, com el van crear entre amics i com segueixen professionalitzant-lo i donant a conèixer la seua música i cultura arreu dels festivals de tot l’estat. Seguidament comencem amb el taller, orientat a una de les vessants populars valencianes, la improvisació oral. Utilitzada a sovint al mon de les albades i els cants tradicionals. En aquest cas el Rap i la improvisació té molta connexió amb aquesta modalitat. Esteve ens mostrarà tècniques per crear rimes i lletres. Formarem grups de treball i anirem proposant temes per tal que els alumnes confeccionen la lletra de la cançó d’Emergents. A l’hora, a través de projeccions, ens ensenyarà a utilitzar un programa senzill de música o simplement com buscar enllaços de YouTube per poder improvisar directament, rapejar o fer les nostres pròpies creacions.